donderdag, december 21, 2006

Bart Corstanje keert SSV'65 de rug toe

uit de PZC, 20-12-2006:

TERNEUZEN - Bart Corstanje is met onmiddellijke ingang vertrokken bij voetbalclub SSV’65. De doelman heeft overschrijving aangevraagd naar het Belgische Kemzeke, dat uitkomt in de eerste klasse provinciaal. Corstanje lichtte gisteravond zijn ploeggenoten in en sprak daarna met het bestuur van de Goese hoofdklasser, om alles netjes af te handelen.


Bart Corstanje: "Ik had de hoop en de motivatie een beetje verloren." (foto Wim Kooyman)

Corstanje was pas een half jaar bij de club, nadat hij afgelopen zomer overkwam van Zaamslag. Bij SSV’65 moest hij in eerste instantie de concurrentie aan met Illary van der Lee, die nog voor de competitiestart naar Griekenland verkaste. Christol van Campenhout werd vervolgens teruggehaald als diens vervanger en kreeg meteen de voorkeur van trainer Marco Groeneveld.
,,Toen Van Campenhout op het laatste moment terug naar SSV kwam, had ik het idee dat ik de competitie zou beginnen’’, legt Corstanje uit. ,,Dat was niet zo en in het begin kon ik daar wel mee leven. Voor de wedstrijd tegen IJsselmeervogels had ik het gevoel dat ik eindelijk zou spelen, maar dat gebeurde opnieuw niet. Dat heeft voor mij wel een beetje de doorslag gegeven. Ik dacht: als ik nu niet keep, dan kom ik er nooit meer in. Ik was de hoop en motivatie een beetje verloren.’’

Leergierig

Marco Groeneveld betreurt het vertrek van zijn tweede doelman. ,,Omdat Bart zich bij ons voorbeeldig heeft gedragen’’, zegt de trainer. ,,Hij trainde hard, was leergierig en kwam steeds dichter bij Christol. Voor de wedstrijd tegen IJsselmeervogels twijfelde ik, omdat ik het gevoel had dat Van Campenhout niet bracht wat hij moest brengen. Ik heb hem desondanks toch laten staan en daar heb ik met Bart een aantal discussies over gehad. Hij klopte de afgelopen tijd absoluut op de deur, maar ik ben degene die die deur open moet doen.’’

Nieuwe kans

Dat Kemzeke zich twee weken geleden bij hem meldde, beschouwde Corstanje als een nieuwe kans. ,,Ik ben met die mensen gaan praten en heb ook twee wedstrijden bekeken. De eerste keeper is geloof ik gestopt en de tweede doelman voldoet in hun ogen niet. Ik weet dus dat ik ga spelen en dat is op dit moment het belangrijkst. Kemzeke staat veertiende, maar speelt best goed voetbal. Ze mikten voor het seizoen op een plaats in de topvijf, maar hebben veel blessures gehad. Toch is het een ploeg die snel een paar plaatsen moet kunnen stijgen.’’

Corstanje hoopt op zondag 7 januari in het duel met Lovendegem al zijn debuut te maken. ,,Dat is ook afhankelijk van SSV. Het ligt eraan hoe snel de club de papieren terugstuurt. Maar als ze gewoon meewerken kan ik begin januari al speelgerechtigd zijn.’’ De doelman traint morgenavond al voor de eerste keer mee bij zijn nieuwe club.

Tweede keus

Voor SSV’65 is de spoeling qua keepers nu erg dun geworden. Achter de 42-jarige Van Campenhout is Tim Joosse, doelman van het tweede elftal, nu tweede keus. Daarnaast kan SSV’65 ook nog een beroep doen op Rudy Boogert.
,,Op korte termijn kunnen we het nog wel opvangen’’, vindt Groeneveld. ,,Maar als er nu iets met één van de keepers gebeurt, hebben we een probleem. We willen de selectie natuurlijk graag op peil houden, maar moeten ook kijken wat de mogelijkheden zijn en of het haalbaar is.’’

Een terugkeer van Illary van der Lee lijkt voor de hand te liggen. De Brabander zag zijn avontuur bij de Griekse derdedivisionist Polykastro uitlopen uit op een sof, omdat de club de gemaakte afspraken niet na kon komen. Van der Lee keerde enkele maanden geleden daarom weer terug naar Nederland en nam vervolgens contact op met Marco Groeneveld.

,,Maar we hadden toen geen plek voor hem en daarna heb ik hem niet meer gesproken. We gaan nu alles eens rustig bekijken, dus veel kan ik er nog niet over zeggen. Maar als Illary nog steeds geen club heeft, zou hij een optie voor ons kunnen zijn.’’ Van der Lee was gisteren niet voor commentaar bereikbaar.

(door Barry van der Hooft)

6 Comments:

At 21 december, 2006 23:05, Blogger De trainer said...

Ik vind het echt jammer, echt doodzonde voor SSV dat 'onze' Bart weg is. In de afgelopen periode heeft hij bewezen een prima doelman te zijn en een goede gast ook nog...tegelijkertijd vanuit zijn positie gezien begrijpelijk als hij perse wil spelen.

In ieder geval veel succes Bart...

 
At 22 december, 2006 08:31, Anonymous Anoniem said...

Joosse mikt op Hoofdklasse??

 
At 22 december, 2006 11:38, Anonymous Anoniem said...

jazeker.... Spakenburg uit

 
At 22 december, 2006 19:34, Anonymous Anoniem said...

Grootje said.......

De simpele coclusie die ik dan trek; als we nog niet gedegradeerd waren dan kunnen we er nu in ieder geval zeker van zijn.....

Succes ouwe reus!!!

Marc

 
At 04 januari, 2007 12:14, Anonymous Anoniem said...

Dan is nu het moment aangebroken voor het grote talent Tim "blijf in je goal staan" Joosse.

 
At 12 december, 2009 05:33, Anonymous Anoniem said...

Lees het hele blog, pretty good

 

Een reactie posten

<< Home